Firaxis: nie ma powodów, by upraszczać XCOM: Enemy Unknown dla konsol

Jeśli zawierzyć komentarzom głównego projektanta XCOM: Enemy Unknown Jake'a Solomona, pecetowi fani klasyku sprzed lat mogą spać spokojnie.

- Nie ma powodów, by wymierzać ciosy w którąkolwiek z platform - zapewnia na łamach PC Gamera Jake Solomon, główny projektant XCOM: Enemy Unknown, zapytany o to, czy gra zostanie uproszczona z myślą o konsolach. - Nie widzę żadnego powodu, dla którego mielibyśmy upraszać jakikolwiek aspekt rozgrywki, ponieważ interakcja użytkownika z grą jest prosta - tłumaczy.

Magazyn podaje ponadto na swojej stronie internetowej, że w produkcję XCOM: Enemy Unknown nie są włączeni twórcy oryginału. Solomon zdradza jednak, że udało mu się nawiązać kontakt z ojcem XCOM-u Julianem Gollopem. - Chyba mnie nie znienawidził, a to dobry znak. To mój bohater, więc starałem się oddać mu cześć - wspomina.

W produkcję nie jest też bezpośrednio włączony Sid Meier, choć niekiedy zdarzy mu się podrzucić jakiś pomysł lub ocenić rozwiązania proponowane przez producentów. PC Gamer podaje ponadto, że twórcy nie chcą na razie rozmawiać o trybie wieloosobowym w XCOM: Enemy Uknown. Wiadomo za to, że gra nie będzie oferowała wsparcia dla modów - przynajmniej w dniu premiery. W późniejszym terminie Firaxis planuje natomiast wypuścić odpowiednie narzędzia. Produkcja oparta jest na silniku Unreal Engine 3, który jest przyjaznym środowiskiem dla twórców modów.

Przypomnijmy, że XCOM: Enemy Unknown powstaje z myślą o platformach PC, PS3 i X360, a jego premiera wstępnie przewidziana jest na ten rok.

Źródło:
Patryk "Pepsi" Purczyński - gram.pl


Klemens
2012-03-01 15:44:28